راد سرویس در هیچ یک از استان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد.

راد سرویس در هیچ یک از ستان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد.

دمای مناسب یخچال و فریزر

دمای مناسب یخچال و فریزر-بهترین دما

درخواست سریع خدمات

دمای مناسب یخچال و فریزر

یکی از سوالات پر تکرار کاربران از ما این است که دمای مناسب یخچال و فریزر در هر فصل باید چقدر باشد؟ اگر دمای یخچال و فریزر مناسب نباشد، علاوه بر اینکه به موتور دستگاه فشار وارد می شود، مواد غذایی داخل آن نیز فاسد خواهد شد. در ادامه می خواهیم به شما یاد بدهیم که چطور دمای مناسب یخچال و فریزر خود را تنظیم کنید.

درجه یخچال در تابستان باید چقدر باشد؟

درجه یخچال در زمستان باید چقدر باشد؟

در فصل تابستان که هوا به مراتب گرمتر است، در نتیجه دمای مناسب یخچال و فریزر نیز با فصول دیگر متفاوت می باشد.در فصل تابستان دمای یخچال باید به صفر نزدیک باشد؛ البته تنظیم درجه یخچال در تابستان برای یخچال های قدیمی و جدید نیز متفاوت می باشد.

بهترین درجه یخچال در تابستان برای یخچال های معمولی و قدیمی که تنظیم دمای چرخان دارند، +4  یا +5 درجه سانتی گراد می باشد. این در حالی است که درجه یخچال در تابستان برای یخچال های دیجیتالی باید روی +3 درجه سانتی گراد تنظیم شود.

در فصل زمستان به دلیل خنک تر بودن هوا نسبت به فصل گرما، بهتر است درجه یخچال را تغییراتی بدهید. چرا که هوا خنک تر بوده و نیازی نیست دمای یخچال نیز کم باشد.

بهترین درجه یخچال در زمستان برای یخچال های معمولی باید +2 درجه یا +3 درجه سانتی گراد باشد. اما دمای مناسب یخچال و فریزر های دیجیتالی مانند یخچال های ساید بای ساید، بهتر است در فصل زمستان روی +3 یا +4 درجه سانتی گرا تنظیم شوند.

لازم به ذکر است که تنظیم درجه یخچال در هر فصلی به محتویات آن نیز بستگی دارد. اما به طور کلی زمانی که دمای یخچال را کم میکنید، موتور یا کمپرسور یخچال باید برای تولید سرمای مورد نیاز، بیشتر کار کند. در صورتی که موتور دستگاه مشکل داشته باشد یا گاز یخچال تمام شده باشد، یخچال به صورت یکسره کار می کند.ظظ

چطور برای تنظیم دمای فریزر اقدام کنیم؟

علاوه بر دمای یخچال، دمای فریزر نیز باید تنظیم شود؛ دمای مناسب فریزر برای هر فصل نیز متفاوت می باشد.

حداقل دمای فریزر در فصل زمستان باید -16 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای لازم -19 درجه سانتی گراد می باشد. در فصل تابستان نیز دمای مناسب فریزر باید بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد زیر صفر باشد.

بهترین دما برای یخچال و فریزر

چطور دمای یخچال و فریزر را اندازه گیری کنیم؟

دمای مناسب داخل یخچال

در بسیاری از مواقع شما دمای یخچال و فریزر خود را تنظیم می کنید اما دستگاه دمایی کمتر یا بیشتر از مقدار تعیین شده را اعمال می کند. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم حتی پس از تنظیم دمای یخچال و فریزر، برای اندازه گیری آن به صورت دستی و به کمک دماسنج دوباره اقدام کنید. در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که دمای تعیین شده، درست می باشد.

یکی از راهکارهای اندازه گیری دمای یخچال و فریزر، استفاده از دماسنج است. اما در ادامه با جزئیات کامل به شما یاد خواهیم داد که چطور درجه یخچال و فریزر را اندازه گیری کنید:

اندازه گیری دمای فریزر
اندازه گیری دمای یخچال

دماسنج را بین کیسه های یخ زده در فریزر قرار داده و آن را به مدت 8 ساعت یا بیشتر در فریزر بگذارید؛ پس از آن عدد دماسنج را بخوانید. در صورتی که عدد نشان داده شده در بازه ای که گفتیم، نبود آن را تنظیم کنید.

دماسنج را داخل شیشه یا لیوان آب قرار بدهید و آن را 24 ساعت در یخچال نگه دارید. پس از آن، عدد روی دماسنج را بخوانید و در صورت نیاز، درجه یخچال را تنظیم کنید.

 راد سرویس نمایندگی مجاز بوش در اصفهان آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان عزیز می باشد

چطور دمای یخچال و فریزر را اندازه گیری کنیم؟

در یخچال های ساید بای ساید یا دیجیتالی، زمانی که دمای آن را تغییر می دهید، باید حداقل 4 ساعت دستگاه کار کند تا دمای مورد نظر تنظیم شود.

ممکن است پس از تنظیم درجه، دما مجدد به حالت اولیه خود برگردد؛ در این صورت نگران نباشید، چرا که یخچال دمای فعلی دستگاه را نشان می دهد و دمای تنظیم شده در حافظه ذخیره می شود. تا زمانی که دمای یخچال به مقدار تنظیم شده نرسد، یخچال همچنان کار می کند.

تصویر محتوای داخل یخچال
چه اقداماتی سبب تغییر دمای یخچال و فریزر می شود؟
تصویر یخچال

یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب تغییر دمای یخچال و فریزر می شود، باز نگه داشتن بیش از اندازه درب دستگاه یا باز و بسته کردن درب یخچال به صورت متوالی است. زمانی که درب یخچال و فریزر به صورت مداوم باز و بسته شود، هوای گرم محیط وارد دستگاه شده و همین امر سبب می شود تا موتور دستگاه بیشتر کار کند. در نتیجه دمای یخچال و فریزر تغییر می کند. برای حفظ دمای مناسب یخچال و فریزر، بهتر است درب آن را در مدت طولانی باز نگذارید.

نحوه تنظیم دما در یخچال های معمولی

یخچال های معمولی دارای برچسبی با شماره های 1 تا 5 یا 1 تا 9 هستند.

  • اگر آن را روی 0 تنظیم کنید، یخچال خاموش می شود
  • در صورتی که آن را روی عدد 9 تنظیم کنید، دستگاه با حداکثر توان خود کار می کند.
  • در صورتی که برچسب دستگاه اعداد 1 تا 5 را نشان می دهد، آن را روی عدد 3 تنظیم کنید.
  • همچنین اگر برچسب با اعداد 1 تا 9 مشخص شده بود، آن را روی عدد 4 تنظیم کنید.
  • در صورتی که بخواهید یخچال شما خنک تر باشد، آن را روی عدد بالاتر تنظیم کنید.
  • برای اطمینان از تنظیم دمای مورد نظرتان، پس از 12 تا 24 ساعت دمای محتویات یخچال را چک کنید.
نحوه تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی مانند ساید بای ساید
  • برای تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی، ابتدا قفل نمایشگر آن را باز کنید.
  • برای باز کردن قفل صفحه کافیست دکمه unlock را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.
  • پس از آن به دکمه Cooling temperature یا Refrigerator temperature می توانید دما را کم یا زیاد کنید.
  • برخی از مدل های یخچال ساید بای ساید، دکمه ای با عنوان Jet Freezing دارد که سبب ایجاد یک فشار قوی در فریزر می شود.

در آخر

تنظیم دمای مناسب یخچال و فریزر علاوه بر اینکه سبب افزایش طول عمر دستگاه می شود، می تواند در مصرف برق نیز صرفه جویی کرده و موجب تازه و سالم ماندن محتویات آنها نیز شود. در این مطلب سعی کردیم به این سوال پاسخ بدهیم که درجه یخچال بایدروچندباشه؟ همچنین در ادامه دمای مناسب یخچال و فریزر در فصول مختلف را نیز به شما گفتیم. شما می توانید به کمک آموزش داده شده در این مطلب، دمای مناسب یخچال و فریزر خود را تنظیم کنید.

درخواست سریع خدمات

ارائه خدمات تعمیر، پشتیبانی، مشاروه رایگان و همکاری در خدمات پس از فروش فقط با چند کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا

سبد خرید
براساس گزارش‌های ارجاع شده توسط شما عزیزان، متاسفانه متوجه سواستفاده از نام تجاری "راد سرویس" جهت دریافت هزینه‌های گزاف از مشتریان عزیز شده ایم.
راد سرویس در هیچ یک از استان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با نام برند "راد سرویس" با ما در ارتباط باشید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
مقایسه
خانه

از طریق فرم زیر می‌توانید درخواست مشاوره خود را با تیم پشتیبانی درمیان بگذارید. همکاران ما در اولین‌فرصت با شما درتماس خواهند بود.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام/نام خانوادگی*
آدرس
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.