راد سرویس در هیچ یک از استان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد.

راد سرویس در هیچ یک از ستان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد.

آشنایی با فن یخچال ویرپول | نشانه های خرابی و راه های جلوگیری از خرابی فن یخچال

راه های جلوگیری از خرابی فن یخچال ویرپول

درخواست سریع خدمات

به تازگی یخچال ویرپول شما سر و صدای زیادی تولید می کند؟ سرمای آن کم شده است؟ فریزر خنک نمی کند؟ ممکن است علت این مشکل ها و برخی دیگر از اختلالاتی که یخچال ویرپول شما نشانی می دهد، از آسیب دیدن فن آن باشد. فن یخچال وظیفه به گردش درآوردن هوا را بر عهده دارد و هوا را از سمت اواپراتور به صورت یکنواخت در تمام قسمت های یخچال به گردش در می آورد. اگر این قطعه در یخچال آسیب ببیند، سرمایش یخچال شما مطلوب نخواهد بود و امکان یخ زدن اواپراتور وجود دارد. در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی مشکلات رایج و نحوه تعمیر و تعویض فن یخچال فریزر ویرپول بپردازیم. لطفا همراه ما باشید.

یخچال ویرپول چند تا فن دارد؟

یخچال های ویرپول بر اساس مدلی که دارند تشکیل شده از یک تا چهار فن هستند. انواع فن یخچال ویرپول عبارتند از : 

  • فن داخلی : این قطعه در بدنه یخچال نصب می شود و وظیفه آن به جریان انداختن هوای خنک داخل یخچال است.
  • فن کندانسور : وظیفه فن کندانسور ویرپول خنک کردن کندانسور است.
  • فن اواپراتور : این قطعه در قسمت فریزر یخچال ویرپول نصب شده است و خنک سازی فریزر بر عهده آن است.
  • فن کمپرسور : این قطعه در پشت یخچال و در کنار کمپرسور نصب شده است و با به جریان انداختن هوا در میان سیم پیچ ها باعث خنک شدن کمپرسور می شود.
یخچال ویرپول چند تا فن دارد؟

راه های جلوگیری از خرابی فن یخچال ویرپول

شما می توانید با رعایت چند نکته ساده از خرابی فن یخچال ویرپول خود جلوگیری کنید. این نکات عبارتند از :

  • برای یخچال ساید ویرپول خود از محافظ برق استفاده نمایید زیرا وجود نوسانات در برق باعث آسیب رسانی به فن و دیگر قطعات یخچال می شود.
  • توصیه می شود کندانسور و فن را هر چند وقت یکبار تمیز کنید تا گرد و غبار رفع شوند.
  • یخچال را چند ماه یکبار سرویس کنید تا اگر قطعات مختلف آن مثل فن نیاز به تعمیر جزئی داشتند، مشکل آنها رفع شود.
  • در هنگام جابجایی یخچال مواظب باشید که به پشت دستگاه ضربه وارد نشود زیرا ممکن است فن در اثر ضربه آسیب ببیند.

نحوه عیب یابی و تست فن یخچال ویرپول 

فن یخچال ویرپول بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار آسیب دیدگی شود از جمله آنکه :

سنگین بودن داخل یخچال

یکی از دلایلی که باعث خرابی فن می شود، مسدود شدن آن است. وجود بار اضافه و مواد غذایی بسیار زیاد داخل یخچال باعث سنگینی یخچال می شود و حرکت فن ها محدود خواهد شد. اگر فن به خوبی حرکت نکند، فضای داخل یخچال نیز خنک نخواهد شد و مواد غذایی فاسد می شوند.

راه های جلوگیری از خرابی فن یخچال ویرپول

خراب شدن موتور فن

از دیگر علت های خرابی فن، آسیب دیدن موتور این قطعه است. موتور فن باعث به گردش درآمدن پره های قطعه می شود و اگر در اثر ضربه دچار آسیب شود، عملکرد فن مختل خواهد شد. برای بررسی این مشکل باید از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

اختلال در عملکرد ترموستات

ترموستات در یخچال ویرپول وظیفه تشخیص دما و کنترل آن را بر عهده دارد و اگر عملکرد سالمی داشته باشد، دمای یخچال استاندارد خواهد شد و عملکرد فن هم سالم خواهد بود اما اگر ترموستات دچار آسیب شود، قادر به تشخیص و کنترل دما نخواهد بود و ممکن است باعث از کار افتادن فن یخچال هم شود.

وجود گرد و غبار

از علت های شایع خرابی فن یخچال ساید بای ساید ویرپول، نشستن گرد و غبار بر روی قطعه است و کثیف شدن فن از ادامه عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند. بهتر است هر چند هفته یکبار، فن و دیگر قطعات یخچال را تمیز کنید.

نشانه های خرابی فن یخچال ویرپول

شما با مشاهده چند علامت می توانید احتمال دهید که فن یخچال ویرپول خراب شده است. اولین نشانه، ایجاد صداهای بلند توسط یخچال است البته صداهای غیرعادی یخچال ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از علت های اصلی آن، آسیب دیدگی فن است. از دیگر نشانه های خرابی فن یخچال ویرپول، فاسد شدن مواد غذایی است زیرا اگر این قطعه حرکت نکند، هوا داخل یخچال گردش نخواهد داشت و در نتیجه مواد غذایی فاسد می شوند.

نشانه های خرابی فن یخچال ویرپول

قیمت فن خنک کننده موتور یخچال

در صورت مشاهده علائم مشکوک خرابی فن یخچال ویرپول، توصیه می شود تعمیرات یخچال را در نمایندگی های مجاز ویرپول انجام دهید. اگر مشکل فن یخچال شما جزئی باشد، تعمیرکار اقدام به تعمیر آن خواهد کرد و هزینه تعمیرات زیادی پرداخت نمی کنید اما در صورت گسترده بودن مشکل فن، نیاز به تعویض آن خواهد بود. برای تعویض فن یخچال ویرپول حتما باید از قطعه اصل و فابریک به عنوان جایگزین استفاده شود تا مشکلی برای دیگر قطعات یخچال ایجاد نشود.
تعمیر فن یخچال ویرپول توسط تعمیرکاران به صورت در محل هم انجام می گیرد تا لزومی به حمل دستگاه به تعمیرگاه نباشد. در نمایندگی مجاز برای تعویض قطعات معیوب دستگاه شما، از قطعه اصل استفاده می شود و از این جهت هم مطمئن خواهید بود.

درخواست سریع خدمات

ارائه خدمات تعمیر، پشتیبانی، مشاروه رایگان و همکاری در خدمات پس از فروش فقط با چند کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا

سبد خرید
براساس گزارش‌های ارجاع شده توسط شما عزیزان، متاسفانه متوجه سواستفاده از نام تجاری "راد سرویس" جهت دریافت هزینه‌های گزاف از مشتریان عزیز شده ایم.
راد سرویس در هیچ یک از استان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با نام برند "راد سرویس" با ما در ارتباط باشید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
مقایسه
خانه

از طریق فرم زیر می‌توانید درخواست مشاوره خود را با تیم پشتیبانی درمیان بگذارید. همکاران ما در اولین‌فرصت با شما درتماس خواهند بود.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام/نام خانوادگی*
آدرس
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.