راد سرویس در هیچ یک از استان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد.

راد سرویس در هیچ یک از ستان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد.

هر آنچه که لازم است درباره‌ی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی بدانید

دلایل خراب شدن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

درخواست سریع خدمات

میکروسوئیچ چیست و چه کاربردی در ماشین لباسشویی دارد؟

به عبارت بسیار ساده می‌توان میکروسوئیچ ها را کلیدهای حفاظتی در انواع لوازم خانگی موجود در آشپزخانه، مانند ماشین لباسشویی، دانست که با هدف افزایش ایمنی ماشین لباسشویی در مسیر مدار بسته می‌شوند. میکروسوئیچ ماشین لباسشویی یک کلید بسیار حساس بوده که تنها با یک فشار فعال می‌شود. به کمک این فشار کوچک، درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته شده، سپس تنظیم کنتاکت‌های الکتریکی سبب شروع فعالیت ماشین می‌شوند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که وظیفه اصلی میکروسوئیچ ماشین‌ها این است که در صورت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی به طور کامل، اجازه شروع فعالیت به ماشین لباسشویی را ندهد.

به این ترتیب فاز مدار پس از عبور از کلید تایمر و البته قبل از آنکه سایر اجزای الکتریکی بتوانند مدار را فعال کنند از میکروسوئیچ ماشین عبور خواهد کرد. معمولاً میکروسوئیچ‌ها پشت درب ماشین و در مجاورت لاستیک دور درب قرار می‌گیرند و پس از آنکه زبانه قفل در جایگاه قفل به طور کامل چفت شد به ضامن میکروسوئیچ فشار وارد کرده و میکروسوئیچ به حالت فعال در مدار قرار می‌گیرد. پس از فعال شدن میکروسوئیچ در ماشین، فاز به سایر قطعات الکتریکی رسیده، سپس ماشین آغاز به کار می‌کند.

میکروسوئیچ چیست و چه کاربردی در ماشین لباسشویی دارد؟

دسته بندی میکروسوئیچ‌ها در ماشین لباسشویی

همانطور که ماشین‌های لباسشویی از لحاظ شکل ظاهری و طراحی دارای تنوع هستند، قطعات به کار رفته در آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به طور کلی می‌توان قطعه میکروسوئیچ لباسشویی را از لحاظ ظاهری به سه دسته سوزنی، بلند و سه فیش تقسیم کرد. در صورتی که قصد دارید برای ماشین خود میکروسوئیچ جدید بخرید، حتماً به مدل، برند و طرح لباششویی خود توجه داشته باشید. برای مثال میکروسوئیچ ماشین لباسشویی سامسونگ از نوع میکروسوئیچ بلند است.

علائم خراب شدن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

  1. به واسطه سنسور تعبیه شده، ماشین روشن شده اما دیگ ماشین نخواهد چرخید.
  2. ماشین لباسشویی شروع به فعالیت نخواهد کرد.
  3. درب ماشین بعد از پایان شستشو باز نخواهد شد.
  4. موتور ماشین روشن نخواهد شد.
  5. کد خطای خرابی میکروسوئیچ لباسشویی روی نمایشگر ماشین لباسشویی، نشان داده خواهد شد.
علائم خراب شدن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

ارور بیانگر خرابی میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی چیست؟

ارور مرتبط با خرابی میکروسوئیج در لباسشویی‌های مختلف، متفاوت است، برای مثال ارور میکروسوئیچ در لباسشویی‌های بوش، شامل ارور DE،E16 ، E34 و E35 است. توجه کنید احتمال دارد که در صورت خرابی میکروسوئیچ ماشین، لباسشویی شما روشن شود، اما پس از زدن دکمه استارت دستگاه شروع بکار نکند.

فرآیند تعمیر میکروسوئیچ تعبیه شده در انواع ماشین‌های لباسشویی

در اولین قدم از فرآیند تعمیر میکروسوئیچ موجود در ماشین لباسشویی دستگاه را خاموش و از دوشاخه جدا کنید. در قدم بعدی شیر آبی را که به ماشین وصل شده به طور کامل ببندید. از آنجایی که ممکن است به علت خرابی و افزایش دما در دستگاه قطعه‌ای داغ شده باشد، بهتر است از دستکش استفاده کنید. در مرحله سوم تعویض میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی، برای جداسازی پنل، پیچ‌های بالای آن را باز کنید. پنل‌های بدون پیچ مزایا و معایب مخصوص خود را دارند. برای مثال در زمان تعویض باید، با کمک کاردک پنل را جدا کنید که همین امر ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند. پس از خارج کردن پنل، به دنبال میکروسوئیچ ماشین لباسشویی و سیم‌های آن باشید.

ارور بیانگر خرابی میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی چیست؟

سوالات متداول

به عنوان دلایل بروز این مشکل می‌توان به خرابی قفل یا میکروسوییچ ماشین اشاره کرد.

باید با توجه به نوع لباسشویی تایمر و یا برد دیجیتالی را تعمیر کنید.

مشکل می‌تواند خرابی قفل یا میکروسوئیچ لباسشویی باشد.

از جمله دلایل بروز این مشکل می‌توان به خراب شدن میکروسوئیچ و یا مسدود شدن فیلتر پمپ یا شیلنگ تخلیه اشاره کرد.

درخواست سریع خدمات

ارائه خدمات تعمیر، پشتیبانی، مشاروه رایگان و همکاری در خدمات پس از فروش فقط با چند کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا

سبد خرید
براساس گزارش‌های ارجاع شده توسط شما عزیزان، متاسفانه متوجه سواستفاده از نام تجاری "راد سرویس" جهت دریافت هزینه‌های گزاف از مشتریان عزیز شده ایم.
راد سرویس در هیچ یک از استان‌ها بجز اصفهان نمایندگی رسمی ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با نام برند "راد سرویس" با ما در ارتباط باشید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
مقایسه
خانه

از طریق فرم زیر می‌توانید درخواست مشاوره خود را با تیم پشتیبانی درمیان بگذارید. همکاران ما در اولین‌فرصت با شما درتماس خواهند بود.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام/نام خانوادگی*
آدرس
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.